Opinnäytetyöhön etsitään tarinoita

Oletko sinäkin ollut vangin lapsi? Tällä palstalla keskustellaan asioista, jotka liittyvät omaan lapsuusaikaan isän tai äidin ollessa vankilassa.

Valvoja: Toimitus

Opinnäytetyöhön etsitään tarinoita

ViestiKirjoittaja Toimitus » 12 Loka 2009, 17:39

Julkaisemme pyynnön, jossa opinnäytetyön tekijä etsii aineistoa tutkielmaansa "Vangin lapsena, sisarena eläminen" (työnimi)

Omaiseni oli vanki

Oliko isäsi, äitisi tai sisaresi vankilassa, kun olit lapsi? Jos omaisen vankilassaolo oli osa lapsuuttasi lyhyen aikaa tai pidempään, toivon sinun kirjoittavan kokemuksistasi. Omaisen vankeuden kokeneiden henkilöiden tarinat ovat tärkeitä. Kirjoituksia käytetään ainoastaan tutkimuskäyttöön.

Pyydän kirjoituksia 16 vuotta täyttäneiltä. Yläikärajaa ei ole. Tärkeintä on, että kokemus on liittynyt lapsuuteesi.

Kuvaa, millaista elämäsi on ollut vangin lapsena tai sisarena. Esimerkiksi miten vankilassa olosta kerrottiin? Millaisia tunteita ja tilanteita omaisen vankilaan meno, siellä olo sekä kotiin takaisintulo aiheuttivat? Millaista tukea sait? Oletko vieraillut vankilassa, mitä muistoja sinulle on jäänyt mieleen? Miten omaisen vankeus vaikuttaa sinuun nyt?

Kirjoitus voi olla elämäntarinamuotoa tai esimerkiksi jokin muisto tai ajatus.
Myös runomuotoiset kirjoitukset käyvät. Käsittelen kirjoitukset luottamuksellisesti. Taustatietoina toivon sinun kertovan ikäsi ja sukupuolesi. Kerro myös, minkä ikäinen olit omaisen vankeuden aikana. Voit kirjoittaa nimettömänä.

Kirjoitukset voit lähettää minulle kirjeitse tai sähköpostilla. Jos kirjoittaminen tuntuu hankalalta, mutta haluaisit kertoa kokemuksestasi, lähetä minulle yhteystietosi, niin otan yhteyttä. Kerään aineistoa siihen asti, kun minulla on riittävä määrä tutkimuksen tekemiseen.

Tampereen yliopiston Porin yksikkö/
co. Johanna Santanen
PL 181
28101 PORI

johanna.santanen(at)uta.fi

KIITOS SINULLE JO ETUKÄTEEN!
Toimitus

Paluu Lapsuus vankilan varjossa