VOI JUMALAUTA

Onko kumppanisi vankilassa tai ehkä pian vapautumassa? Mietitkö kuinka jaksat tuomion ajan? Miten sujuu arjen pyörittäminen ja lasten kasvatus yksin? Tällä palstalla käsitellään vankien kumppanien asioita. Yhdessä jaksamme paremmin! Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Toimitus

VOI JUMALAUTA

ViestiKirjoittaja vertti » 12 Maalis 2010, 15:29

mies soitti tänään ja sanoi että tulkaa kl.12 huomenna.on varattu aika. soitin vankilaan ja päivystyksestä sanottiin että meidän nimiä ei näy konella ette voi tulla. kerroin että mies juuri soitti ja sanoi että on varattu aika kl.12. päivystäjä sanoi että meidän nimiä ei näy koneella,joten turha tulla.
kysyin voiko välittää miehelle viestin että nyt jossain kohtaa on käyny joku kämmi, eikä me päästä sisään.sen takia ei tulla. sanoi; että ei täällä mitään viestejä lähetellä. nyt mies odottaa meitä turhaan huomenna ja varmasti ihmettelee ja suuttuukin kun me ei tulla. rupeaa varmasti ajattelemaan kaikkia ikävyyksiä eikä sitte suutuspäissään varaa uutta aikaa eikä soita. voi perkeen perkele..mies siis riihimäellä.
vertti

Re: VOI JUMALAUTA

ViestiKirjoittaja ellu90 » 12 Maalis 2010, 16:49

no voihan... aika reiluja kyllä nuokin vartijat aina osaavat olla. Voihan se olla että vartija kuitenkin ilmoittaa miehellesi ettei vieraita ole tulossa, mikäli hän sitä huomenna kyselee. Se on todella rankkaa kun ei nuo vartijat pysty antamaan mitään tietoja sen vaitiolovelvollisuuden takia. Itse olin monta päivää huolissani ja soitin vankilaan että voisivatko jättää soittopyynnön miehelleni, että häntä kaivataan. Vartija totesi vaan että katsellaan! Voimia! Ja hyvää tekee kuitenkin aina purkaa tänne tunteitaan. :)
ellu90

Re: VOI JUMALAUTA

ViestiKirjoittaja lisbeth » 12 Maalis 2010, 16:52

Nyt kun miehesi on vankilassa, on teidän vaan kiltisti toimittava niinkuin ne vankilan viranomaiset sanoo, jos ne sanoo että teidän nimiä ei ole siellä niin se on sitten niin. Ja kuten jo kirjoitinkin sinulle tuossa toisessa ketjussa, ei ensimmäisenä viikonloppuna niitä tapaamisia saa, on tainnut miehesi ymmärtää väärin tai sitten vartijat ovat antaneet väärää tietoa miehellesi.
Nyt vaan kirjettä kirjoittamaan.
Minä olen aikoinani soitellut eri vankiloihin ja olen kyllä saanut ihan ystävällistä tietoa vartijoilta kun olen kysellyt, ei niiden kanssa kannata alkaa kinaamaan kun niiden sana on laki. Siis sillä mitä mieltä sinä tai sinun miehesi ovat, ei ole merkitystä, ainoa millä on merkitystä on se mitä vankilan virkailijat sanovat. Minä en niille viitsinyt riidellä, ajattelin että omaiseni saa vielä kärsiä.
Olen itsekin joskus yrittänyt saada viestiä omaiselleni, kokeilla voi vankilan sosiaaliviranomaisen kautta, eivät kyllä yleensä vastaa puhelimeen, kerran olen saanut viestin perille vankilan papin kautta.
lisbeth

Paluu Linnalesket